Casall
Yoga

Casall

Yin yogaøvelser

Yin yoga består av øvelser du kan gjøre hvor som helst og som gir deg et pust i bakken og reduserer stress


Gode og dype uttøyningsbevegelser og fokus på pust er grunnmuren i en god Yin yogaøkt. Mens mange poseringer og øvelser fokuserer på styrke og muskler, fokuserer disse øvelsene på å øke fleksibileteten i kroppen din og på å redusere stress. De ulike øvelsene kan holdes i alt fra 3 til 20 minutter. Gjennom dype åndedrag og fokus på pust og fleksibilitet er disse øvelsene supre for restitusjonstrening mellom styrkeørkter, forebygging og rehabilitering av skade. 


Disse 4 øvelsene passer godt å gjøre på kvelden for å roe ned kroppen. Hold hver posisjon i minimum 3 minutter, helst 6. 


Øvelse 1


Legg deg på ryggen og bøy knærne dine. Løft hoftene opp mot taket. Pust ut. Press føttene og armene dine mot gulvet. Så tar du en yoga blokk, eller et annet alternativ du har liggende hjemme og plasserer det på øverste del av rumpa og legger armene til side. Føles det greit kan du rette ut beina dine. 


Øvelse 2


Legg deg på ryggen på matten og bøy det venstre beinet ditt ca. 95 grader opp mot brystet. Beveg beinet sakte over høyre bein og strekk ut armen til venstre side. Repeter på andre siden.


Øvelse 3

Plasser en yoga blokk eller et annet alternativ på den øverste delen av ryggen din, mellom skulderbladene dine. Legg seg sakte med sikkert ned og strekk ut armene og beina. Føles det greit kan du bytte på å ta tak i din motsatte albue. 


Øvelse 4

Plasser en bolster under den nedre delen av ryggen din. Så kan du sakte og kontrollert løfte beina dine slik at de peker rett opp mot taket. La armene hvile på siden og slapp av i posisjonen.


Tilbake
Eksperttips
 
Løp

5 tips til utendørs intervalltrening

 
Løp
8 nyttige tips for deg som vil begynne å løpe
 
Studio
Styrketrening du kan gjøre hjemme
 
Løp
Styrketrening for løpere
 
God smak, god energi